Aktivitetsleder til Røde Kors´ Familienetværk i Kolding

Kan du lide at lede og koordinere? Og vil du være med til at give børn og voksne gode oplevelser og et tiltrængt pusterum i en svær hverdag? – så bliv aktivitetsleder for familienetværket i Kolding.

Kolding Familienetværk søger en ny frivillig aktivitetsleder, fordi vores aktivitetsleder gennem mange år nu gerne vil give stafetten videre. Familienetværket mødes hver tredje søndag formiddag i Røde Kors Huset i Koldingfra kl. 10-14 og du vil blive modtaget og introduceret til aktivitetslederopgaven af vores nuværende aktivitetsleder. Hun vil introducere dig til familierne, de frivillige og vise, hvordan hun har koordineret netværkets aktiviteter. Med dette udgangspunkt kan du tilføre netværket dine egne idéer og udvikle det i nye retninger. I det omfang du ønsker det, vil du blive tilbudt sparring og støtte fra Røde Kors´ fagkonsulent på området.

Du bliver en del af Røde Kors fællesskabet både lokalt og nationalt, og du får mulighed for at deltage i relevante kurser og temadage, hvor du vil blive klædt på til opgaven af en fagkonsulent.

Som frivillig får du meget igen: Glæden ved at se børn trives, og forældre som blomstrer op og får fornyet mod på livet.

Det er en fordel at du:

• Har erfaring med at arbejde med børnefamilier
  • Har lyst til eller erfaring med aktivitetsledelse
  • Er stabil og ansvarlig
  • Kan lide at lave aktiviteter for både børn og forældre
  • Har et stort hjerte samtidig med at du evner at sige fra, når det er nødvendigt.
  • Kan afsætte ca. 10-12 timer om måneden til opgaven

Som frivillig får du:

• Mulighed for at gøre en meningsfuld forskel
  • Erfaringer med at arbejde med målgruppen
  • Mulighed for at deltage i spændende kurser
  • Et stærkt fællesskab. Røde Kors er verdens største humanitære organisation og har et landsdækkende netværk med 34.000 frivillige

Er du interesseret – så send et par ord om dig selv til Laura Linneberg Stubkjær på mail: lastu@rodekors.dk

Vi glæder os til at høre fra dig.