Genbrug

Lad dine brugte ting gøre en verden til forskel hos Røde Kors Kolding.

Røde Kors Kolding har en stor genbrugsbutik på Kløvervej 33 i Kolding. Den får jævnligt nye og unikke varer til en lav pris, hvor overskuddet går til nødhjælpsarbejde og socialt arbejde i Danmark.

Du kan gå på opdagelse i butikken og finde både tøj, møbler, køkkenting, boligartikler, elektronik, sko, billeder og meget mere. Vores frivillige personale står klar til at hjælpe dig, og tager med glæde imod dine egne genbrugsgenstande, når du skal af med dem. Vi tager imod alt fra tøj til møbler, læs mere nedenfor.

I vores genbrugscontainere tager vi imod rent tøj, sengelinned, tekstiler og sko. Vi genbruger det hele. Tøj i god stand sælger vi videre i vores genbrugsbutik. Tøj der er meget slidt sendes videre til genbrug i udlandet, og tøj i dårlig stand genbruger vi som tekstilfibre i industriproduktion. Du kan derfor altid donere dit gamle tøj til Røde Kors.

Det kan du donere i vores blå tøjcontainere:

• Tøj (Vi tager ikke imod beskidt og vådt tøj)
  • Sko
  • Linned, garn, duge, tørklæder og andre tekstiler
  • Tasker og bælter
  • Linned, duge, tørklæder, andre tekstiler
  • Tasker og bælter

Vi giver dine gamle møbler et nyt hjem.

Har du møbler og/eller andre genstande som malerier, service, bøger, legetøj, mm., kan du også donere det. Du kan selv aflevere dine ting i vores butik eller lave en aftale med vores frivillige chauffører.

Det kan du aflevere:

• Møbler (generelle brugsspor er helt acceptable, men større mangler accepteres desværre ikke)
  • Ting og sager, der er hele og rene
  • Bøger
  • Elektronik som f.eks. lamper, husholdningsmaskiner, radio og fladskærms-TV (i god stand)

Hvad modtager vi ikke:

• Møbler i afsyret eg
  • Klaverer, flygler og el-orgel
  • Hvidevarer
  • Havemøbler

Sådan afhenter vi møbler:

Du ringer og aftaler en tid med os, gerne i god tid da der kan være ventetid

Vi kører mandage, onsdage og fredage mellem kl. 10 og 13.

Af hensyn til vores frivillige chauffører henter vi kun møbler i stueetagen - vi går derfor hverken på trapper eller bruger elevator. Hvis du ikke bor i stuen, så skal du (og måske en god nabo) selv sørge for at få bragt møblerne ned.

Vores chauffører vurderer i forbindelse med afhentningen, om dine ting er salgsbare. Du kan derfor ikke regne med, at vi f.eks. tømmer en lejlighed. Hvis du er i tvivl, så ring til os og spørg.

Vi afhenter også gerne tøj og nips i forbindelse med møbler.

Butiksleder

Mona Astrup
Mail: monaastrup@stofanet.dk

Kløvervej 33

Åbningstider:

Mandag - fredag: 10 - 17
Lørdag: 10 - 13

Vil du være frivillig?

Vi kan altid bruge flere frivillige i butikken, sorteringen og som chauffører. Du kan enten forhøre dig om mulighederne i butikken eller på tlf.: 75 52 10 81.

Møbelafhentning

Lasse Svendsen

Mandag, onsdag og  fredag: 10 - 13.