Røde Kors Kolding har fået ny formand og flytter til Vejlevej

Generalforsamlingen har valgt Peter Krogh som ny formand. Han træder til i et år, hvor Røde Kors Kolding kan flytte i nye lokaler på Vejlevej og åbne butik dér, hvor ILVA i dag holder til.

Til efteråret flytter Røde Kors Kolding fra lokalerne på Kløvervej, hvor der i dag bl.a. drives genbrugsbutik. Foreningen overtager en stor del af butiksarealet på Vejlevej 162, hvor ILVA i dag holder til.

Røde Kors Kolding åbner en ca. 1.000 m2 stor genbrugsbutik. I butikkens baglokaler vil der være plads til lager til butikken og mødelokaler til foreningens mange andre aktiviteter.

Røde Kors Kolding har i alt ca. 200 frivillige, der året rundt arbejder for at gøre en forskel for mange af samfundets svageste. Det sker gennem 13 forskellige aktiviteter. Butikken er én af de 13 aktiviteter og den mest synlige.

Peter Krogh er ny formand
Og her et halvt års tid inden Røde Kors Kolding efter planerne kan slå dørene op til en ny, stor butik, har foreningens generalforsamling valgt en ny formand. Det er Peter Krogh fra Bramdrupdam, der har boet i Kolding stort set hele sit liv. Peter Krogh afløser Aase Gilling, der måtte trække sig tidligere på året på grund af private forhold.

– Jeg glæder mig rigtig meget til at være med til at skabe endnu mere synlighed for alle de aktiviteter, de mange frivillige arbejder med i Røde Kors Kolding. Af natur er jeg en brobygger, der meget gerne vil komme ud til foreninger og virksomheder og fortælle om vores arbejde og kigge efter de muligheder, der er for frugtbare samarbejder, fortæller Peter Krogh.

Den nye formand ser rigtig meget frem til at flytte i de nye lokaler:

– Vi får en mere synlig placering i byen på Vejlevej. Og vi får mere plads, så den nye butik bliver større og med gode parkeringsforhold. Samtidig får de andre af foreningens aktiviteter, der har brug for mødelokaler, køkken mm., også bedre forhold. Vi håber meget på, at flere frivillige vil få øje på Røde Kors Kolding og vil få lyst til at arbejde sammen med os om at gøre en forskel for andre. Vi har altid brug for flere frivillige, og på Vejlevej kører busserne nærmest lige til døren, påpeger Peter Krogh.

Bestyrelse og aktiviteter
Røde Kors Koldings bestyrelse består ud over Peter Krogh af næstformand Tom Sørensen, kasserer Poul Wienberg, Lis Sanders, Ingelise Søberg, Rie Nielsen, Jens Ejner Nielsen, Tove Sørensen og nyvalgte Flemming Paasch samt suppleanterne Sonja Schøsler og Gabriela Davis.

De frivillige i Røde Kors Kolding står for disse aktiviteter:

Besøgstjeneste, Julehjælp, Førstehjælpskurser, Vågetjeneste, Patientstøtte, Palliativ Indsats, Familienetværk, Familievenner, Qnet, Fra bolig til hjem, Landsindsamling, Kommunikation og Genbrugsbutik.